Potkal jsem tu několik generací skvělých kolegů: zkušených profesionálů i mladých talentů, se kterými mě bavilo pracovat. Za tu dobu se z řady z nich stali velmi dobří kámoši, kteří mě roky inspirovali, pomáhali mi dělat super práci, občas uhasit i nějaký ten průšvih. A užili jsme si spolu spoustu srandy.

Malcom Gladwell ve své knize Mimo řadu (Outliers) zmínil pravidlo 10 000 hodin, které říká, že se stanete mistrem v jakémkoliv oboru, když máte odpracováno deset tisíc hodin. Já jsem v Marketup odpracoval hodin více než 15 000. Jestli jsem se stal mistrem musí posoudit jiní, za sebe mohu říct jen to, že jsem se toho hrozně moc naučil.

Nastoupil jsem jako copywriter v lednu 2014, kdy celá firma neměla víc jak 12 lidí včetně těch pracujících při škole na částečné úvazky. Mohl jsem stát u začátku spolupráce s klienty jako světovou jedničkou na průmyslovou automatizaci FANUC, s prestižní klinikou plastické chirurgie Esthé v čele s docentem Měšťákem, synonymem pro plastickou chirurgii v Česku, s kosmetickou značkou Mary Kay, nebo s potravinářskou firmou Hamé. A jsem rád, že všichni s Marketup spolupracují dodnes.

Díky svému backgroundu a vystudované žurnalistice jsem se věnoval také obsahové strategii pro sociální sítě i online magazíny. Později jsem se podílel osobně na scénářích a následné produkci řady videospotů, které pomáhaly budovat značku v online prostředí i televizi.

Jako projektový manažer jsem řídil digitální aktivity a tvořil strategii pro spoustu potravinářských společností jako I.D.C. Praha, Orkla Foods, Alimpex food, Bonavita, Mlékárna Hlinsko a jejich brandy jako Horalky, Lina, Hamé, Májka, Vitana, Manhattan, Philadelphia, Tabasco či Tatra mléko.

A neskutečně mě to bavilo! Analyzovat, vymýšlet, tvořit, experimentovat, sledovat, že to funguje, zjišťovat, proč to nefunguje…
Dostal jsem také důvěru vést týmy. Prvně jsem v Marketup dostal zodpovědnost za menší tým copywriterů a specialistů na SEO. A dnes jsou to bezmála 4 roky, kdy jsem dostal důvěru majitelů Mirka Krále a Tomáše Ševčíka ovlivňovat směřování agentury z managementu a skrze svůj skvělý tým projektových manažerů, který má dnes stejný počet členů jako při mém nástupu celá firma.

Jasně, některé věci bych dělal dneska jinak. Někdy jsem neměl být tak umanutý, někdy jsem měl být ještě vytrvalejší… Ale to bych nevěděl, kdybych to nezažil.

Opouštím svou agenturní alma mater personálně takřka 6x větší, než když jsem do ní nastoupil. Odcházím po velmi náročném posledním roce, který se stal současně tím nejúspěšnějším v historii. Zahájili jsme spolupráci významnými klienty jako XXX Lutz, Pražskou Plynárenskou, Queens, Axu či Komerční bankou. Dosáhli jsme rekordního obratu, ale i ziskovosti, která agentuře dává dostatek prostoru pro rozšíření kanceláří, týmu i technologií.

Současně jsme udrželi i při dynamickém růstu kvalitu a spokojenost klientů, kterou jsme si ověřovali pravidelně NPS. To se udrželo na úrovni, jako když jsem dostal v roce 2017 zodpovědnost za client service.

Díky moc za těch náročných, ale skvělých téměř osm let. Byla to jízda!

FAQ

Proč odcházíš?

Zaprvé mám tři krásné dcery, dvě z toho ve školních lavicích. Každá je jiná, má jiné talenty a zájmy, takže se zapojím do rozvozu po kroužcích apod.

Zadruhé chci zúročit vše, co jsem se naučil a chci si zase vykasat rukávy a pracovat hands on.

Trh se nasytil za poslední roky samozvanými odborníky na digitální marketing, kteří si udělali nějaký rychlokurz a ne vždy to přináší klientům očekávaný přínos. Ti se pak na mě obrací s dotazem, zda to, co pro ně dělá freelancer nebo agentura je skutečně dobré a není zde náhodou potenciál ke zlepšení. Právě těmto lidem a firmám, pro které pracuji, pomáhám odhalit chyby, nedokonalosti a další skrytý potenciál, který jim digitální svět nabízí, ale nevyužívají ho, jak by měli.

Co mě teď čeká?

Vrátil jsem se na vysokou školu. Jako student i vyučující budu působit na Newton University v Praze, kde mě čeká studium Psychologie pro manažery a současně výuka předmětu Sociální sítě a online kampaně.

Zapojil jsem se opět do svého internetového vydavatelství CzechNetMedia, které jsem založil před 10 lety s Markétou Peškovou. Máme za sebou největší investici v historii firmy. Aktuálně dokončujeme nový firemní web a připravujeme redesign všech magazínů včetně pokročilé automatizace vydávání reklamy.

A dál budu pracovat v oboru, který jsem studoval a který miluju. V marketingu.
Přes všechny nabídky, které mi v posledních týdnech přišly (a děkuji za ně), jsem se odhodlal vykročit vlastní cestou.

Pokud tedy potřebujete provést audit vašeho marketingu, pomoct s organizací a vyhodnocením výběrového řízení, nejste si jistí, jestli je vaše značka v bezpečí v digitálním prostředí, nebo chcete jen školení či jednorázovou konzultaci, ozvěte se.

Jak si mnozí zřejmě všimli na některých konferencích, blogových článcích nebo webinářích, mou velkou vášní se stala sociální psychologie a behaviorální věda. Rád bych pomohl českým marketérům aplikovat tyto poznatky do digitálního marketingu i jejich byznysu, stanovovat a ověřovat hypotézy, provádět a vyhodnocovat experimenty, kterých jsem doposud provedl stovky.

Speciální poděkování

Kromě uznání kolegům zde musím poděkovat za léta spolupráce s klienty, kteří mi dali tu důvěru pro ně pracovat jako například Daniel Havlíček z FANUC Czech, Lenka Vaněk z Hamé, Pavlína Barker a Magda Šodorová z české Vitany, Monika Jurčová a Ivana Katlovská ze slovenské Orkly, David Pála z Billy, Martin Ilgner z REWE nebo Světlana Votočková a Monika Loskotová ze Sedity.

Nikdy jsem na to nebyl sám! Vždy jsem byl obklopen super lidmi z Marketup, ale i skvělými kolegy na straně našich partnerů jako Miroslava Rakytková z IPSOSU, Josef Fišer a Jakub Mikulka z Medianu, díky kterým jsme dokázali přinést nadstandardní zhodnocení kampaní, nebo Luboš Drásta z Googlu, Pavel Tekel a Petra Macháčová z Facebooku, Terezie Říhová z Adformu (mimochodem super párty k 10. narozeninám Adformu v ČR!) Kuba Novotný, Zuzka Šťastná a další Seznamáci.

Speciální poděkování bych zde rád věnoval také Alešovi Vávrovi, díky kterému jsem do agentury v lednu 2014 nastoupil. Dále Honzovi Petrtylovi, který se pro mne stal první rok v Marketupu velkým vzorem v přístupu a hodnotách, Matoušovi Ledvinovi, který měl pochopení pro mé geekovství, Martinovi Čápovi, Nicol Vavírkové, Jirkovi Typltovi, Pepovi Plechatému a dalším parťákům, na které jsem se mohl vždy spolehnout, a vlastně všem projektovým manažerům a digitálním stratégům, kteří mi prošli rukama, že to se mnou aspoň nějakou dobu vydrželi.

Tak zase někdy třeba na tenise!

Přeji všem hodně úspěchů a budu rád, když se naše profesní kroky zase někdy protnou!

Jsem Martin Peška, marketingový stratég a konzultant online marketingu

Dále jsem napsal

Jsem Martin Peška, online marketingový stratég a konzultant.
Chcete si být jisti svou investicí do digitálního marketingu? Chcete ovlivnit lidi tak, aby milovali vaši značku a stali se vašimi zákazníky? Chcete nezávislý a erudovaný pohled na váš marketing, at' už na něm pracuje externí agentura, nebo interní tým? Kontaktujte mě